2010. február 20.

Broadway #2

A New York-ban elok masik kivaltsaga, hogy "jarhatnak" a Broadwayre szinhazba, musicaleket nezni, barmikor. Sok olyan darab van, amit sehol mashol nem lathatsz es itt is csak rovid ideig. Koszonhetoen a modern technikanak velem konkretan ez tortent: vasarnap delutan bambulom a TV-t es latok egy szinhazreklamot, ja igen, lattam mar az ujsagban is, meg kene nezni egyszer… Olemben a laptop, na nezzuk, mikor jatszak - ohh, csak 12 heten at, es mikor van az utolso? MA. Az cumi. Orok optimista vagyok, megneztem van-e jegy - es volt, kezdes elott 3 oraval. Checkout: $150! Ezek betegek, egy szinhazjegyert ennyit nem fizetunk, felejtsd el. De utolso eloadas, soha tobbet nem lesz, kesz vagyok. Borzaszto am, hogy egy kattintassal mindent meg lehet venni… azert nem bantam meg :)

"A Steady Rain" cimmel egy teljesen uj darabot neztem Daniel Craig es Hugh Jackman szereplesevel. Mr. James Bond es Wolverine egy szinpadon, egyiket a Sun olvasoi, masikat a People magazin tuntette ki a ‘Sexiest Man Alive’ cimmel. Ket chicagoi rendort jatszanak napjainkban, de nincs se zenekar, se diszlet, sot, mas szereplok sincsenek. Ket ferfi ul egy-egy szeken es beszelgetnek egymassal, ket oran at, a kozonseg pedig a kormet ragja izgalmaban. Jol megirt darab szo se rola, de ahogy eljatszottak… soha nem neztem volna ki ket Hollywood-i szepfiubol, hogy igy tudnak jatszani, egy olyan darabban, ahol semmi nincs, csak ok ketten. Mig Craignek raadasul chicagoi akcentussal kellett beszelnie, addig Jackmannek konnyebb volt az ausztral bevandorlo kemeny legenyt alakitania, ra volt szabva. Kellemes meglepetes volt latni, hogy visznek a Broadwayen olyan darabot is szinpadra, amiben semmilyen latvany nincs, csak emberi szinjatek. Es az is, hogy egy izmos akciofilm-sztar is lehet jo szinesz. Ez mar szinte nem fair, miert nem eleg neki, hogy marha jol nez ki…?

"A View from the Bridge" cimu darab -kicsit jobban megszervezve- a fenti toredekebe se kerult pedig ezt is csak 14 hetig jatsszak, szinten ket Hollywood-i hiresseggel. Scarlett Johansson es Liev Schreiber neve hallattan legtobben az elsore figyelnek fel, de nem art tudni, hogy mig a kislanynak ez az elso Broadway darabja, addig Liev komoly szinpadi multtal es egy Tony Awarddal buszkelkedhet. A elso felvonasban mintha ereztem is volna a tapasztalatkulonbseget, de a vegere rajottem, hogy Scarlett nagyon jol jatszott, a "baj" az volt, hogy Liev viszont elkepesztoen jol. Itt volt diszlet es mas szineszek is, Arthur Miller darabja az 1950-es evek Brooklyn-jaban elo olasz bevandorlok mozgalmas eletet mutatja be egy igen dramai epizodon keresztul. Jatszak Magyarorszagon is ‘Pillantas a hidrol’ cimmel, csak ajanlani tudom mindenkinek. Az itteni valtozatban a ket hires foszereplon kivul meg a kemeny olasz akcentussal beszelt angol nyujtott extra elmenyt. Kelloen a szelen ulve hamar az utcan voltan a vegen es beleszaladtam egy Rambo altal orzott kordonba. A szinhaz elott allt egy fekete limuzin, az epulet es a jarmu kozott pedig vaskordon vagott ki egy darabot a jardabol a hiressegeknek. Gondoltam nem sietek sehova, kapnak ot percet, megnezem ahogy beszallnak, Scarlettet ket meterrol latni nem lenne rossz azert, ha gondolja meg a laptopjat is megszerelem :)

Meg kezemben volt a musorfuzet, mig vartam rajuk neztem hova dobhatnam ki, de kozben megjottek a tini rajongok, mind a musorfuzetet lobalta meg egy filctollat, jahogy ezek autogrammot akarnak! Vegulis van nalam is toll, asszimilalodjunk. Vegul tiz perc lett, jottek, mindenkiet alairtak mindketten, Scarlett kislanyosan mosolygott, gyonyoru volt, hozzaert a kezemhez - boldogan halok meg.
Liev Schreiber a Cort Theater elott
Liev autogrammot oszt
Ez bizony Scarlett!
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése