2010. július 12.

Budapest 2010

Egy ev utan hazalatogattam Budapestre. Ez igy leirva is huzos, meg sosem voltam ennyi idot tavol egyben. Plane egy Europatol ennyire elszigetelt helyen, nagyon elszokik az ember a dolgoktol. Nem lettem amerikai, de vicces volt ugy landolni, hogy a fejemen folyamatosan mentek at a gondolatok, hogy jee, ezen egy amerikai hogy csodalkozhat - mostanra mar eleg jol tudom az o szemukkel is latni a dolgokat. Ha megengeditek megosztok veletek parat ezen eszrevetelek kozul, ne felj, lesz benne jo is rossz is es a tolem megszokott stilusban megkapja mindenki a magaet :)

Csak hogy rogton az amcsikkal kezdjuk, Newark repterre kijutni tomegkozelekedessel katasztrofa (sosem tanulok, TAXI!!). Negy vonatot kellett hasznaljak Manhattanbol, egy orokkevalosag es egy vagyon, es semmi nincs sehol kiirva melyik vagany mikor hol. Newark repter maga pedig egy falusi tanya, se duty free se meki, egy szem ujsagosnal vehetsz csokit es meg a kartyaleolvasojuk is kaputt volt. Jol indul az ut.

Brusszelben atszallva egy jenkinek tuti feltunik, hogy az europai klima nem nulla fokos hanem visszafogott, pont jo, elsore meleg, de utana jo, ellenben csendes. Viszont emellett erzel szagokat, odaat a klima tornadokent fuj el mindent. Ereztem a Pizzahutot, Starbucks, parfumboltot es bizony nehany ember aurajat is jobban a kelletenel. A BRU-BUD Malev jarat mar tele volt magyarokkal :) Amikor a magyarok felszallnak a gepre, mar idegesek, csapkodnak, karomkodnak, pedig Brussels Airport hajnali 6-kor igen nyugis egy hely, de oket mar bantotta valaki. Egy USA belfoldi jarathoz kepest meg a mai napig nagy feneket kerit egy repuloutnak az europai utazok tobbsege. Csoportban utaznak, beszelgetnek, izgulnak, jajj hova uljuk, ott jo-e a csomag, te ulj a juci melle, en a gaborral, vagy megse? A NY-Atlanta jaratra ugy szallnak fel mint a buszra, feldobja a csomagjat, kussban leul, becsatol, iPod, alszik. Meg az egyutt utazo emberek sem dumalnak, max leules utan, de inkabb csak zenet hallgat, pihen, olvas. Mar itt Belgiumban is feltunik a tobb testkontaktus, sorban allva hozzad ernek, nem lokdosodnek effektive, de tobbszor is hozzad ernek. NY-ban minden nap 1 orat metron utazok a csucsforgalomban es egy ev alatt egyszer nem ert hozzam senki, pedig 10 millios varos, nem ures a metro. 

Par nap Ausztriaban a hegyek kozott csaladdal egy mennyei szanatorium volt. Hegyi levego, tiszta patakok, kedves emberek, tokeletes kiszolgalas es foleg az a csend… csend. Nincs viszont klima naluk, allatira hozzaszoktam megiscsak, kopjetek le, regen tok termeszetes volt, hogy 32 fok van izzadunk. Se etteremben, se hotelben, hat ez van. Viszont szabad dohanyozni etteremben, ez se zavart regen, de elszoktam tole. No de azok a kajak… peksutemenyek, edessegek, levesek, sultek, csunya bunoket kovettem el a koleszterinszintem ellen de inkabb boldogan haljak meg mint vekonyan :) Egy amcsi biztos jot mulatna a reggelinel az egy decis narancslen es a gyuszunyi kaven, a megszokott egy literes csordultig jeggel kiszereleshez kepest naluk de nekem igy pont jo volt.

Az egyik legnagyobb elmeny szamomra autot vezetni volt. Kint is ultem autoban, kormany mogott, de az nem vezetes, az kinzas. Itthon agresszivek az uton, teny, de egy perc alatt alkalmazkodtam, valamit sosem felejtesz el :) Kint csomo V6-os 200+ LE-s kocsit vezettem automata valtoval, itthon egy 1.4-es Polo 85 LE-vel levitte a hajamat, kicsi, porog, megy, kivagsz, elozol, gyorsul, ha rangatod sem borul fel, visszaharmas padlogaz, szabadsag, szerelem. 

Csupan harom nap alatt probaltam minel tobb barattal talalkozni, folyton rohantam es elkestem, de mindenki megvart, orult nekem, a legjobb arcok az egesz vilagon. Barhova is ultunk be, viszonylag csend volt, NY-ban minden etterem orult hangos nekem. A baratokkal pedig lehet beszelgetni orakat ugy, hogy hagynak kibeszelni es en is oket. Marmint ha belekezdek valamibe, beszelhetek akar 5-10 percet is egyhuzamban. NY-ban a jo baratokkal szemben is illik egyszerre nem tobbet egy percnel beszelni, utana szimplan elvandorol a figyelmuk. Kaptam sok cinius humort az arcomba, szetrohogtem az agyam, irto genyok am a barataim - es hogy milyen obszcenek… :) Feludules volt.

Egy amcsinak biztos feltunik, hogy itt milyen szepek a WC-k, bizony! A csempek, a keramiak, minden. Ellenben tobbnyire budos van - naluk pont forditva: lepattant WC-kbe beszornak egy tonna szagositot, klima ezerrel fuj, szag egy szal se, a piszok es rozsda meg nem zavar senkit. A metro vegulis ugyanez, itt szep peronon szep kocsikban izzadnak az emberek, naluk koszos proszto kocsikban kellemes hus van. Nem lehetne egy helyet, ahol mindketto megvan?

Egy folyton visszatero tevhitet amirol faggattatok el kell oszlassak: Amerikaban nem mindenki dagadt. Jo jo, videken nem divat a sport es sokat esznek, de NY az tok mas. Legalabbis a feher populacio nagyon sportos es egeszseges, egeszen oregkorig. Ellenben az egy ev tavollet utan elszoktatott szememmel meglepodve lattam, hogy Budapesten nehez nem pocakos 30 eves ferfit talalni. A csajok mar inkabb adnak magukra. Ruhazatban viszont tovabbra is fenntartom, hogy a NY-iak roppant szakadtul jarnak ha eppen nem operaba mennek, itthon viszont odafigyelnek miben mennek ki az utcara, a fiuk is. A csajokrol nem is beszelve, igenyesek minden teren, cipo, ruha, bor, haj, koromlakk, minden tip-top amerre nezel. Juteszembe: uzenem az itthon divatosan oltozkodo fiuknak, hogy NY-ban felejtsek el a V-nyaku polot es szuk farmert, mert megfogjak a seggedet :) Pesten elmegy nincs is vele semmi gond, de NY-ban annyi meleg van, hogy nem szabad a hatarmezsgyen mozogni, egyertelmuen kell jelezni melyik csapatban jatszol.

Infos lelkem szamara erdekes tema a hatekonysag, egesz heten elveztem, hogy barhova nezek minden olyan hatekony. Ertsd kisebb mint az amcsiknal, de erosebb, gyorsabb. A kocsik, a buszok, a vonatok, felvonok, sorompok, mozgolepcsok, liftek, nagyon hosszu a lista. Egyik sem olyan vaskos, velhetoen nem elne tul egy atomtamadast, de tokeletesen ellatja a feladatat. Az emberi folyamatok pont forditva. Elkepeszto mekkora kihivas pl. Ferihegyen, ha 6 gep indul egyszerre. A tomeg total tanacstalan, nem fer el, lokdosodik, izzad (gyenge klima:), kotekszik, a szemelyzet pedig erdektelen, bunko es meg dilettans is. Ide-oda kuldozgetnek, mert egyik sem tudja mit kell tenni egy bringaval (nem egy kajak, csak egy nyamvadt bringa!), de annyira egyiket sem erdekli, hogy felhivjon valakit. Az amcsik a vilag osszes eroforrasat felelotlenul pazaroljak egyet kiveve: a vevo idejet es turelmet :) A JFK repteren ahogy mondtam is: omladozo, koszos, lepattant de rendesen klmatizalt terminalokon 10x ekkora tomeget tized ennyi ido alatt passziroznak at.

Szivemnek kedves temaval zarnek: voltam futni a Margit-szigeten. Meg kell mondjam, bar nagyon el vagyok kenyeztetve a Central Park sarkan lakva, de a Margit-szigeten futni szuper. Az a gumi sav egy alom, a rajt-cel tabla es a felfestett tavok is tutik, mukodo kutak, a celnal egy Nike-s srac osztogat szolocukrot mar kora reggel, es persze a Duna parton hanyatt monokinizo csajok mind hozzajarultak az elmeny fokozasahoz a maguk modjan :) Futottam egy gyors kort, hogy legyen nekem is etalon MSZ-koridom: 23:35 perc 31 fokban, elmegy. Majd kocogtam 55p alatt meg kettot, szoval sok futot lattam, orulok hogy ennyi csaj is fut, kb. 50-50%, hajra. Futo szemmel (is) nezve nagyon jo hely lett a MSZ, becsuljetek meg es vigyazzatok ra!
Ennyi volna mara, mar visszafele tartok, Brusszelben majszolok egy waffelt es varom a csatlakozasom, ami a hat orat kesik a tervezetthez kepest, c’est la vie. Jo volt otthon nagyon, csalad, baratok, Balaton, langos - mar most hianyoztok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése