2010. augusztus 27.

Haagen-Dazs, a fagyi

Nevessetek ki, de en vilag eletemben azt hittem, hogy a Häagen-Dazs az egy dan fagyi. Jartam az osszes skandinav orszagban tobbszor is es orommel lattam, hogy nagy valasztekban lehet kapni mindenutt, teljesen logikus volt. Magyarorszagon, bar egyre nepszerubb, magas ara miatt nem eszunk belole csak ugy a strandon ketpofara. Ugy altalaban keves europai kajamarkat lehet itt megtalalni, keresni kell a Milka csokit, nincs Hohes C, pedig EU-ban ezek mindenhol ott vannak - ritka az, ami USA-ban is megvetette a labat. Ilyen mondjuk a Toblerone, a Ritter Sport vagy a Ferrero Rocher, ezek vannak mindenhol itt is. Nem vagyok egy fagyi orult, de ha eszem, akkor Häagen-Dazs-t. Meglepodve lattam, hogy ideat nem csak van, de sokkal nagyobb valasztekban sokkal tobb helyen kaphato, mint barhol Europaban - minden sarki boltban van Häagen-Dazs fagyi. Mult heten osszevitatkoztam egy baratommal, hogy most akkor sved vagy dan a marka -> Wikipedia.

Elmondom… a Häagen-Dazs-t 1961-ben alapitotta a fiatal Mattus hazaspar a Bronxban, mostani lakasomtol kb. 3 km-re! :) A ket zsido bevandorlo az 1920-as evekben jott at a tengeren kulon-kulon Lengyelorszagbol, de csak ideat NY-ban ismerkedtek meg. A cegnev eredete a legjobb. Danul _csengo_ nevet akartak a cegnek ket okbol: a danok jol bantak a zsidokkal a haboru alatt valamint a dan tejtermekeknek messzefoldon jo hirneve volt, meg Amerikaban is. Ultek tehat a bronxi konyhajukban es danul csengo ertelmetlen halandzsa-szavakat mormoltak maguk ele addig, amig az egyik meg nem tetszett. 

Igy lett Häagen-Dazs, mekkora marketing fogas mar…? Aki nem hiszi, jarjon utana :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése