2010. szeptember 24.

Majjeeemi es Key West

Az Amerikai Labor Day remekul van kitalalva. Szeptember elso hetfojere esik, vagyis nyar vegen meg van egy hosszu hetveged, annak is aki az egesz nyarat vegig gurizte, belefer meg egy laza barbeque videken az oszi hajtas elott. En nem terveztem semmi izgalmasat, Floridaba menni a legkevesbe, de amikor egy heten belul negy baratom is kerdezte, megyek-e Miamibe, akkor ezt mar jelzes ertekunek tekintettem es beadtam a derekam. Utitarsa lettem tehat ket vidam szoke tundernek, Zsofi es Imola, nem lehetett nemet mondani.
Megjegyzes magamnak: maskor ne sporolj $10-t a repulon, mert van mar olyan fapados legitarsasag is, ahol egy feladott csomag $60 es a felvitt csomag is $60-ba kerul! Valamint van olyan hotel, ahol nincs ejjeli portas es hiaba dorombolsz ejfelkor a szobadert - mmmmmellekes! Megoldottuk :)

Mikozben olvasol, nezheted a kepeket: http://picasaweb.google.com/daniel.varga12/Florida

Miami nekem meg mindig nem jon be, semmi szep, felhokarcolo uzleti kozpont korul lepattant nyomornegyedek, kicsit kijjebb kacsalabonforgo villak es egyik golfpalyakomplexum a masik utan. Aztan lementunk az igazi Miami beach-re, oke, ott egy percre befogtam a szamat. Lattam mar sok beachet, Indiai-Atlanti-Csendes Ocean, Karib tenger, de ez a turkizkek viz… ez odavert. Szoval a Majjeemi biiiics az tud, meg kell hagyni. Nem vagyok egy a torolkozon doglo tipus, 10 perc utan izgagan neztem korbe, hogy oke, de most mit csinalunk, hol egy hegy, barlang, egy vulkan? :) Azert hagytam a gyerekeket pancsolni egy kicsit, addig en fotoztam az embereket. Az tunt fel, hogy mig a Jersey Shore-on kaptam par szemoldokrancolast, ahogy elohuztam a ketkilos kameram a 200-as obival, itt senkit sem izgatott ha fotoztam ot furdoruciban. Ez tenyleg az igazi sikimiki Amerika volt, ennyi Ford Mustang, Corvette, Viper az utcan, ide nem lehet egy szar Porschevel beallitani kerem. En alattam egy VW Jetta duborgott, khm :) Itt mindenki barna, fiuk kigyurtak, a lanyok tobbsege szilikonos, de osszessegeben latszik, hogy mindenki tobb orat fordit a testere naponta, sport teren is. Nagyon fontos itt jol kinezni, NY egesz mas azert.

Key West sunset
Key West viszont meg mindig megmelengeti a szivem. Ennyire laza helyet elkepzelni sem lehet, 100 eves Elfujta-a-szel stilusu fahazak, sehol egy modern epulet, palmak mindenutt, strandpapucsban es bermudaban korzoznak az emberek delutan egy szivarral es Bourbonnel a kezukben, az utcan. NY-ban ezert lecsuknak (utcan alkohol?). NY persze egy orult cirkusz, azutan mindenhol lassunak tunik az ido, de itt mintha allna az ido, senki nem siet sehova, gyere ulj le, meselek a varosrol, mitiszol, joarcok mindenhol. Naplemente bamulas, egy kis utcai bazar, zsonglorok es seafood vacsi utan a Sloppy Joe’s bar-ban mulatunk hajnalig, allitolag mar Hemingway is itt irtotta agysejtjeit. Bizonyitekul erre a Hemingway hazban lathato egy nagy porcellan pisszoar a kertben…! Amikor az eredeti Sloppy Joe’s tonkrement, Ernest segitett a tulajnak menteni a menthetot, vittek mindent ami mozdithato volt. Cipekedes kozben megakadt a szeme a pisszoaron, fogott egy kalapacsot, kibontotta a falbol, hazavitte es az egyik fa melle rakta a kertben - "Ha mar a fel vagyonom ezen keresztul uszott el, ugy erzem az enyem". Ilyen arc volt az oreg. A Hemingway haz hires a hatujju macskairol is, az legtobbnek csak az mellso labain, de nemelyiknek mindenhol, annak 24 labujja van, lattam! Az okosabbja megtanulja a 6. ujjat szembeforditani es ezek egy kezzel a szajukba tudjak emelni a kajat, bamulatos.

Hajnali 5-kor zar minden bar - pontosan ebben a percben leszakadt az eg, de akkora monszun volt, hogy en azt kerdeztem hol van az ovohely, itt most vege a vilagnak. Tiz percen belul vadliig ert a viz az utcan! A helyiek csak mosolyogtak, mondtak ez itt egy normalis reggeli zivatar, aggodalomra semmi ok. Mondtuk jo, de mi ki nem megyunk az utcara amig el nem all, de szerintuk meg zarora volt. Mi ellenkeztunk, ok szoltak a kidoboknak, az ajtok zarultak es kb 200 hasonloan ittas bulizo turistaval a szakado esoben talaltuk magunkat. Fiuk lanyok elkezdtek tancolni es enekelni az amugy meleg esoben, frocskoltek egymast en meg fotoztam. Ilyen hely Key West :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése